Deskundig advies op een persoonlijke manier

Bron: Kijk op ’t Noorden

Bij Admifa Accountants en Adviseurs kijken ze verder dan alleen de jaarcijfers. De onderneming met vestigingen in Stadskanaal, Hoogezand en Nieuw-Weerdinge vindt een persoonlijke band met de klant minstens even belangrijk. “Ik wil weten hoe ze leven, wonen en wat ze bezighoudt. Samen met de cijfers geeft me dat een compleet beeld van de ondernemer”, volgens Admifa-directeur Bert Schulte. 

Jarig

Het bedrijf met een hoofdvestiging aan de Electronicaweg 23 in Stadskanaal bestaat al bijna 25 jaar. De volgende verjaardag wordt trouwens gevierd in een moderner en ruimer pand. Er staat namelijk een verhuizing gepland naar een A1-locatie op het lokale bedrijventerrein. Voor de klant gaat de verjaardag niet ongemerkt voorbij. Wie jarig is trakteert tenslotte en daarom pakt Admifa in 2023 en 2024 flink uit. 

Samen met zijn bijna 25 man sterke team bedient Schulte het mkb in een groot deel van Noord-Nederland. Je kunt er onder meer terecht voor je belastingaangifte en juridisch advies maar ook maar ook voor salarisverwerking en bedrijfsadviezen. Het bedrijf heeft klanten van de Waddenzee tot aan de Hondsrug en Westerwolde. “Dankzij onze twee kantoren staan we in elke regio midden in de samenleving. Het is prettig werken met mkb-bedrijven. Je loopt er makkelijk even binnen. Als Admifa horen we zelf ook bij het mkb en dus begrijp je elkaar ook makkelijk”, legt Schulte uit. 

Van kapper tot akkerbouw

Schulte: “De kapper op de hoek, de dorpsfietsenmaker, pedicure, maar ook akker- en veeteeltbedrijven of andere ondernemers in de agrarische sector horen erbij. We hebben een veelzijdige klantenkring en daar leer je veel van. Dat komt goed van pas als je nieuwsgierig van aard bent zoals ik”. Als het om deze laatste groep gaat, is Admifa trouwens een grote speler. Ruim dertig procent van haar klantenbestand bestaat uit agrarische ondernemers. 

De nuchtere Noordelijke mentaliteit voert bij Admifa de boventoon. “Aan mooie praatjes doen we niet. Ons motto is beide benen op de grond en duidelijke taal. En met evenveel plezier doen we dat in de streektaal”, aldus Schulte. Als het kan bezoeken de medewerkers de klanten op locatie. Met beide benen bij wijze van spreken in de modder praten mensen toch anders dan op kantoor met een kopje koffie erbij.

Uitlaatklep

De betrokkenheid bij de klant bleek tijdens de corona epidemie. Toen Nederland op slot ging, pakte Schulte te telefoon en belde de kapper, slijter of boer om te vragen hoe het ging. “De lockdown had grote gevolgen voor ondernemers. Je ging piekeren over de toekomst, maar kon je ei niet kwijt. Ik was een soort uitlaatklep en praatte lang niet alleen over zaken. Dat was fijn om te doen. Juist op dat soort momenten wil je er zijn voor je klanten.”

Met dank aan Martin Laning.