Klanten over Admifa

Een interview met Renault Herbers

Wat is de reden waarom onze klanten voor ons gekozen hebben? Wat voor type klanten bedienen wij, wat zijn de ambities, verwachtingen waar wij altijd op proberen in te spelen.

Autobedrijf Herbers

Renault Herbers is een gevestigde naam in Oost-Groningen. Een prachtig autobedrijf gespecialiseerd in jong gebruikte auto’s. Het familiebedrijf is al jarenlang klant bij Admifa Accountants & Bedrijfsadviseurs. We spreken eigenaar Björn Herbers over zijn bedrijf en zijn ervaringen met Admifa.

Autobedrijf Accountant
“We zijn een bedrijf dat al sinds 1976 bestaat. Mijn vader Gerhard Herbers is destijds begonnen als garage en schadeherstelbedrijf in Ter Apelkanaal. We verkochten veelal Renault en zo werden we subdealer van het Franse merk. Na verloop van tijd zijn we gevormd naar het bedrijf wat nu een volwaardig automobielbedrijf met autoverkoop, service en onderhoud is. We zijn inmiddels al jaren erkend Renault en Dacia reparateur”.

Waar bent u trots op?

“Ik ben echt trots dat we een bedrijf met een goede sfeer hebben. We hebben zeven werknemers. Het is een team waar iedereen voor elkaar door het vuur gaat. Iedereen in het team begrijpt dat de klant de reden is dat wij bestaan. De klantvriendelijkheid staat voorop. We denken mee bij de aankoop van een specifieke auto en helpen mee bij het verlagen van onderhoudskosten op de lange termijn. We merken dat de klant het prettig vindt dat we een stap vooruit denken. Het moet van voor tot achter kloppen. Ik denk dat we dat goed hebben staan. Hierdoor komen de meeste klanten keer op keer terug bij de aankoop voor een nieuwe auto”

Meer dan Renault

“Renault is een sterk innoverend merk waar we al jarenlang trouw aan zijn, vandaar ook onze naam Renault Herbers. Ook al verkopen en onderhouden wij al jarenlang veel meer merken. We spreken een grote doelgroep aan in de regio en ook landelijk met een grote voorraad jong gebruikte auto’s met de kop eraf. Kom je ons terrein oprijden dan zie je de diversiteit aan merken en uitvoeringen in onze showroom en op het showplein achter ons pand”.

Weet u het eerste contact nog met Admifa? Hoe verliep dat?

“In verleden was mijn vader al klant bij Admifa. Destijds was Jan Lukens ons vaste aanspreekpunt. Nadat ik het autobedrijf van mijn vader heb overgenomen zijn wij trouw aan Admifa gebleven. Andres Klumper is nu mijn contactpersoon en dat is naar alle tevredenheid”.

Wat is de reden dat u bij Admifa klant bent?

“Het contact is eigenlijk altijd goed geweest met Bert Schulte en Andres Klumper. Je merkt dat ze verstand van zaken hebben. De klik is ook belangrijk. Het is prettig een accountant of bedrijfsadviseur aan je zijde te hebben die jouw taal verstaat, de behoefte weet en waar je een goed gesprek mee kan voeren”.

Wat vindt u belangrijk dat een bedrijf zoals Admifa voor u doet?

“Het is prettig dat een accountant of bedrijfsadviseur actueel is. Een bedrijf met een contactpersoon die exact weet hoe je denkt en weet waar je naar toe wilt in de toekomst. Een proactieve houding gaat verder dan een kop koffie en een praatje. Je hoort graag de andere kant van het verhaal en deelt samen nieuwe inzichten. Zeker omdat ik als ondernemer verder kijk dan alleen mijn eigen autobedrijf. Je wilt bouwen aan een goede toekomst. Het gaat om het geven van het juiste advies op het juiste moment. Of het de ene keer gaat om de belastingdruk te verlagen en de andere keer 
om het uitzoeken welke subsidies er voor ons kunnen gelden. Dit soort zaken zijn belangrijk voor ons”.